Manager logistiek

Het familiebedrijf Van Rooi Meat heeft een lange historie in de varkenshouderij en vleesverwerking. Martien van Rooi (sr.) begon meer dan een halve eeuw geleden met veehandel. Dit werd later uitgebreid met slachterij en verwerking van vlees. Inmiddels bestaat de Van Rooi Group uit veehandel in Lieshout, een slachthuis in Helmond, productielocatie in Someren, een voorverpakker in Scherpenzeel en enkele vestigingen in het buitenland. Hiermee wordt een jaaromzet van meer dan € 500 miljoen gerealiseerd.

Doordat de moderne productielocatie in Helmond is uitgebreid, is zij de eerste vleesverwerker die het hele proces van boer tot bord onder één dak heeft. Door deze uitbreiding van het bedrijf worden alle stappen in het proces – van slachten naar uitsnijden en uitbenen tot verpakken en invriezen – onder één dak gedaan. Dit zorgt voor korte lijnen, efficiency, optimale versheid en kwaliteit. Klantgericht produceren en flexibiliteit ten behoeve van een duurzame relatie staan al jaren voorop bij Van Rooi Group.

 

EEN ONDERNEMENDE MANAGER LOGISTIEK

In deze veelzijdige functie draagt u zorg met een team aan planners voor het totale transport binnen de Van Rooi Group, te denken aan: transport en distributie, extern transport, eigen vervoer, expeditie processen e.d.

U bent verantwoordelijk voor het aansturen van de planners en de chauffeurs waarbij met name de volgende aspecten in uw functie aan de orde komen:

  • Leidinggeven, coachen, opvolgen van uw team van planners en chauffeurs
  • Transportprijsberekeningen (precalculatorisch)
  • In kaart brengen van leveringswensen van de afnemers
  • Het bepalen van een efficiënte en optimale rittenplanning
  • Brandstofprijzen en brandstofverbruik
  • Loonkosten
  • Het inzetten van eigen vervoer of uitbesteden
  • Reparatie en onderhoud
  • Verzekeringen, motorrijtuigenbelasting, tolkosten en vignetten
  • Het zekeren van lading tegen diefstal en beschadiging
  • Wettelijke regels en voorschriften
  • Leveringscondities, invoerrechten, transport- en exportdocumenten
  • Douane technische afhandeling, aansprakelijkheid en transportverzekeringen
  • Controle van transportfacturen in relatie tot chauffeurs controleoverzichten
  • Optimalisatie van werkmethodieken (implementatie en opvolging)

 

Functie-eisen:

U bent een stevige en resultaatgerichte manager en u kunt de gestelde doelen meetbaar formuleren en realiseren. U zorgt voor optimalisatie van de werkmethodieken binnen uw team waarbij opvolging en directe aansturing van met name chauffeurs een wezenlijk onderdeel is binnen uw functie. U bent klantgericht, initiatiefrijk en proactief in het oppakken van gesignaleerde problematieken en doet waar nodig voorstellen tot verbetering

Verder beschikt u over een logistiek en procesmatig inzicht waarbij een resultaatgerichte, besluitvaardige en nauwkeurige instelling past. U dient in het bezit te zijn van een afgeronde opleiding HBO logistiek en economie of HBO logistiek management opleiding met 3-5 jaar relevante werkervaring.

 

Daarbij heeft u goede kennis van transport in de “breedste zin van het woord” en van logistieke processen. Wij verwachten dat u inzicht en interesse heeft voor onze bestaande bedrijfsprocessen.

Wij bieden u een zelfstandige functie waarbij u de vrijheid en ruimte krijgt om uzelf en de functie te ontwikkelen. Salariëring in overeenstemming met opleiding en ervaring.

Nadere informatie over deze functie kunt u verkrijgen bij Jeanine Sikora, P&O manager op telefoonnummer 0492-779900. Uw schriftelijke sollicitatie kunt u sturen naar: jeaninesikora@vanrooigroup.com

>>>AQUISITIE WORDT NIET OP PRIJS GESTELD<<<

Leave a Reply

captcha *